Søg artikler
29 artikler
Der er i disse tider et voldsomt fokus på effektivisering af arbejdsgange og forbedring af brugernes oplevelser. Innovation er ikke længere synonym med produktudvikling – der arbejdes eksplicit med udvikling af både oplevelsen og effekten af de processer brugerne gennemlever. Også indenfor det offentlige har tiltag som kvalitetsreformen og brugernes øgede krav til service og fleksibilitet fra det offentliges side skabt et behov for fokuserede forandrings- og innovationprocesser der skal munde ud i bedre offentlig service og mere effektiv udnyttelse af ressourcer.
1. november 2016
Arrangement: Servicedesign Workshop
I dette nummer bringer vi beskrivelser af mange af indlæggene fra årskonference i april. Konferencen havde tre hovedspor: Big Data, Innovation i Hverdagen og Det Globale Perspektiv.
1. maj 2016
ARBEJDSMÆSSIGE TENDENSER – HVORDAN ARBEJDER VI I FREMTIDEN?
I en globaliseret verden med stor konkurrence og en høj forandringstakt er det nødvendigt med innovation, og her er det en kritisk faktor at have de bedste medarbejdere. Virksomheder skal tilpasse sig skiftende markeder, forskellige økonomiske strukturer og
politiske strømninger.
I en globaliseret verden med stor konkurrence og en høj forandringstakt er det nødvendigt med innovation, og her er det en kritisk faktor at have de bedste medarbejdere. Virksomheder skal tilpasse sig skiftende markeder, forskellige økonomiske strukturer og
politiske strømninger.
1. februar 2016
In FM, just as in any other sector of the contemporary economy, innovation has become a not only recommended, but also required element of survival and growth. External FM providers as well as internal FM departments are aware of the role of innovation as a tool to succeed and compete in the dynamic contemporary FM market.
1. november 2015
Politikere, administrationer, brugerbestyrelser, institutionsledere og brugere har en afgørende rolle, når ejendomsforvaltning skal professionaliseres. De er alle en del af den omverden, der har afgørende indflydelse på ejendomsforvaltningen i det daglige. Succes med professionalisering af ejendomsforvaltningen kræver opbakning fra omverdenen. Det kalder på strategisk ledelse.
1. august 2015
The typical office lease length in Stockholm, Oslo, Copenhagen and Helsinki is between 3-10 years. With over 40 million sqm office space, high rents, low
utilization rates and productivity problems, it is time to take a more holistic lifecycle perspective on the workplace. Smart Offices and related innovations makes organizations attractive, enhances the employees’ experience and increases their productivity, enables cost savings and drives sustainability. We also see workplace management area as a key for us in FM business to use to take FM to a higher level, to shift from cost focus to more of a value focus. We do not just deliver services, we deliver value!
utilization rates and productivity problems, it is time to take a more holistic lifecycle perspective on the workplace. Smart Offices and related innovations makes organizations attractive, enhances the employees’ experience and increases their productivity, enables cost savings and drives sustainability. We also see workplace management area as a key for us in FM business to use to take FM to a higher level, to shift from cost focus to more of a value focus. We do not just deliver services, we deliver value!
1. maj 2015
Kommunerne vil professionalisere Facilities Management. Gode data er en forudsætning for professionalisering. KORAs foranalyse af den kommunale ejendomsadministration peger imidlertid på, at valide data ikke er en selvfølge.
1. november 2014
På DFM-netværks årskonference i januar 2014 holdt Thomas Bundgaard Jensen et oplæg om reform af ejendomsområdet i Høje-Taastrup Kommune. I artiklen følger forfatterne op på oplægget og beskriver mulighederne for, at FM-området bliver et IT-understøttet strategisk ledelsesområde. De peger også på en række af de farer, der lurer på vejen.
1. maj 2014
innoINVITATION
TIL INNOVATION OG SAMSKABELSE (CO-CREATION)
Kirsten Ramskov Galamba har gennem mange år arbejdet med bæredygtighed og forsvarede i 2012 en PhD om bæredygtig Facilities Management ved DTU. Som udvalgsformand i DFM-udvalget ’Bæredygtig FM’ samt i en stilling som konsulent i Rambøll Facilities Management Consulting, er Kirsten med til at sætte bæredygtighed på dagsordenen i morgendagens FM. Artiklen her er en invitation til at tænke stort – og gøre det sammen med andre.
TIL INNOVATION OG SAMSKABELSE (CO-CREATION)
Kirsten Ramskov Galamba har gennem mange år arbejdet med bæredygtighed og forsvarede i 2012 en PhD om bæredygtig Facilities Management ved DTU. Som udvalgsformand i DFM-udvalget ’Bæredygtig FM’ samt i en stilling som konsulent i Rambøll Facilities Management Consulting, er Kirsten med til at sætte bæredygtighed på dagsordenen i morgendagens FM. Artiklen her er en invitation til at tænke stort – og gøre det sammen med andre.
1. november 2013
Klodens begrænsede ressourcer og klimaforandringer kalder på innovation og pionerer indenfor FM faget. Der er brug for nytænkning og gode eksempler på, hvordan FM opgaver forenes med et bæredygtigt samfundsperspektiv. I Danmark synes der, at være store udviklingspotentialer i FM verdenen på dette område, og pt. er der ingen endelige svar på, hvad bæredygtig FM egentlig er.
1. maj 2013
Annoncer