Faglig viden
tablet-menu
Faglig viden
mobile-menu

Søg artikler

Søgning på forfatter: Eva Bjerrum
3 artikler

Skolens rum modarbejder skolereformen, og her tænkes ikke kun på lange gange, små klasselokaler og gamle stole og borde. At skolens rum er forældede er nok ikke den store nyhed for de fleste af os, da vi enten har eller har haft vores daglige gang i folkeskolen. De fleste skoler er fyldt med lange gange og klasseværelserne er fyldt til randen med borde og stole og ser ud som de har gjort i flere årtier. Så det er indlysende, at skolens rum ikke umiddelbart passer på en skolereform med bevægelse, forskellige holdstørrelser og varierende læringsformer. Derfor er mange skoleledere, lærere, pædagoger og forældre også optagede af, at der i folkeskolen skabes rum der er mere velegnede til at understøtte nutidens og fremtidens læringsgrundlag. Og for at skabe større fleksibilitet og bedre rammer for læring har man på flere skoler taget initiativer til at lave bedre udemiljøer, nye faglokaler, gruppemiljøer og diverse ombygninger for at skabe en større fleksibilitet og bedre rammer for læring.
1. august 2016
ARBEJDSMÆSSIGE TENDENSER – HVORDAN ARBEJDER VI I FREMTIDEN?
I en globaliseret verden med stor konkurrence og en høj forandringstakt er det nødvendigt med innovation, og her er det en kritisk faktor at have de bedste medarbejdere. Virksomheder skal tilpasse sig skiftende markeder, forskellige økonomiske strukturer og
politiske strømninger.
1. februar 2016

                     

                     

 

Annoncer