Søg artikler
21 artikler
Det skal være let, sjovt og belønnende at gå på arbejde, for så fungerer vores hjerne bedst. FM'ere kan som Space Managere være med til at skabe optimale rammer for hjernen. Møde Laust Lauridsen, der var oplægsholder på årskonferencen, hvor han også stod bag en workshop med udgangspunkt i ny hjerneforskning.
12. december 2019
En af de vigtigste tendenser i fremtidens kontorindretning bliver at understøtte en sund hverdag i balance, hvor medarbejderne trives. Det vurderer arkitekt og senior partner i virksomheden PLH arkitekter, der hvert år indretter 10.000 nye arbejdspladser i ind- og udland. Med et "healthy workplace" skal vi undgå stress ved fx at give naturen en større plads og skabe fleksible rammer med mulighed for ro og afslapning. Arbejde og fritid er smeltet sammen, hvilket stiller krav til en mere hjemlig arbejdsplads, hvor sociale fællesskaber for lov at fylde. Her kan workplace branding fx styrke sammenhold, stolthed og virksomhedskultur.
12. december 2019
Viden udvikler sig hele tiden. Før var verdens største virksomheder fra olieindustrien. Idag er verdens største virksomheder ikke længere olieselskaber, men virksomheder, der udvinder og forarbejder data - de kan, ligesom de store olieselskaber for 100 år siden ændre verdenen som vi kender den for altid.
21. juni 2018
Arrangement: Den globale FM-Café
Nordeas nye hovedkontor, som har fået navnet Nordea Metro Copenhagen, skyder med sin imponerende glasfacade klippestolt og -flot frem bag DR-Byens Metro station i Ørestad Nord.
Bygningen har været i brug i knap et halvt år, og der er tale om et ”state of the art” byggeri, som allerede er nomineret til Building of the year 2018 samt omtalt på diverse medier adskillelige gange.
Vi har talt med en af drivkræfterne bag indretningen af Nordeas nye domicil, Trine Thorn, som har budt os indenfor til en rundvisning samt en snak om, hvad det nye hovedkontor kan, hvordan det imødekommer forventningerne til fremtidens arbejdsplads samt hvilke overvejelser, der er blevet gjort undervejs.
Bygningen har været i brug i knap et halvt år, og der er tale om et ”state of the art” byggeri, som allerede er nomineret til Building of the year 2018 samt omtalt på diverse medier adskillelige gange.
Vi har talt med en af drivkræfterne bag indretningen af Nordeas nye domicil, Trine Thorn, som har budt os indenfor til en rundvisning samt en snak om, hvad det nye hovedkontor kan, hvordan det imødekommer forventningerne til fremtidens arbejdsplads samt hvilke overvejelser, der er blevet gjort undervejs.
2. marts 2018
Udviklingen inden for specielt IT betyder, at inden for de seneste 10 år er der sket en revolution: I dag behøver man nødvendigvis ikke sidde ved et bestemt skrivebord et bestemt sted. I stedet arbejder vi alle steder: i toget, i bilen, derhjemme, på café m.m. Den moderne arbejdsplads er fleksibel, virtuel og papirløs. Arbejdstid og fritid er smeltet sammen, man arbejder, så det passer ind i forhold til hverdagen og man tilpasser hverdagen til arbejdet.
30. juni 2017
EY har netop afleveret den mest omfattende analyse af facilities management i de danske kommuner nogensinde og den korte historie lyder: FM koster 15 mia. kr. om året i de 98 kommuner, og der kan spares 3,4 mia. kr., men det kræver at kommunerne udvikler ”modne” FM organisationer, der kan arbejde professionelt og strategisk ud fra kerneforretningens strategi og vision.
29. juni 2017
Kontorlejemålet, er en ressourcekrævende post, ved at dele omkostningerne op blandt mange virksomheder, opnås der store besparelser for den enkelte virksomhed. Det giver virksomhederne en bedre udnyttelse af ressourcerne, giver fleksibilitet og gør det muligt for mindre virksomheder, at have et professionelt set up i kraft af reception, mødelokaler, kantiner m.m.
29. juni 2017
Et hus er ikke bare en vigtig del af virksomhedens identitet. Huset er også rammerne for arbejdet med de udfordringer virksomhederne tumler med; kundefokus, effektivisering, sikkerhed, samarbejde på tværs af faggrupper eller noget helt andet. FM kan være en vigtig medspiller, der byder ind med løsninger der rækker ud over funktionens ansvarsområder.
28. juni 2017
Arrangement: Servicedesign Workshop
Der er millioner at hente ved at indføre porteføljestrategier. Omkostningerne til udarbejdelse af porteføljestrategier kan tjenes hjem meget hurtigt. Det kræver ’bare’ Management – som i Facilities Management.
1. august 2015
Shared space starter med at se muligheder; En hollandsk far bemærkede at der var et ledigt klasselokale på hans datters folkeskole. Da han var selvstændig slog det ham som et fremragende alternativ til at arbejde hjemme fra – at arbejde på skolen ville spare ham for den tid det tog ham at hente og bringe datteren hver dag. Han foreslog ideen for skolen, som var positivt indstillet og stillede skrivebord, internet og kaffemaskine til rådighed. Lokalet bruges nu af en gruppe af selvstændige forældre, som arbejder løs mens deres børn bliver undervist. Forældrene har fået lov til at benytte lokalet gratis på betingelse af, at de hjælper til med små opgaver i løbet af skoledagen, som for eksempel at stå vagt ved legepladsen i pauserne. Konceptet er efterfølgende blevet udbredt til flere interesserede skoler, og er et rigtig godt eksempel på hvordan man optimerer brugen af en bygning ved at dele lokaler og faciliteter.
1. februar 2015
Annoncer