Faglig viden
tablet-menu
Faglig viden
mobile-menu

Søg artikler

480 artikler

Hvert år siden 2010 har fm3.dk gennemført en undersøgelse af FM’s planer for årets aktiviteter og forventningerne til fremtiden. FM2016 Survey viser, at FM ikke længere kun har fokus på omkostninger, men også på værdiskabelse med porteføljestrategier og Right-Sourcing. FM er over årene blevet professionaliseret og den store trend i øjeblikket er videndeling i netværk.
1. februar 2016
I efteråret 2015 samlede EY 60 Workplace-chefer. De har ansvaret for tilsammen mere end 500.000 medarbejderes Workplaces og oplever at vilkårene og kravene til Workplace bliver større og større – men hvordan kan man øge effektivitet og værdiskabelse på samme tid? I denne artikel kan du læse om baggrunden for undersøgelsen og nogle konkrete eksempler på løsninger.
1. februar 2016
Det er ikke hver dag, man hører succeshistorier om offentlig udlicitering. Derfor var det også bemærkelsesværdigt, at Coor sammen med politiet modtog Driftsherreprisen i januar sidste år. Prisen blev modtaget for det unikke, offentligprivate partnerskab, hvor der tænkes nyt og innovativt, som det dengang lød fra priskomitéen. Prisen blev uddelt af Boligfonden Kuben og Dansk Facilities
Management netværk.
1. februar 2016
Forestil dig, at du står over for at indgå ægteskab med en person, du lige har mødt. For at tilpasse forventningerne og undgå konflikter enes i om at lave en liste, der i detaljer beskriver, hvem der gør hvad hvornår. Lyder det som noget, der ville fungere?
1. februar 2016
Det primære mål med vores børnehaver, botilbud, plejehjem og andre offentlige institutioner er vel, at skabe optimale rammer for læring, pædagogik og pleje, der fremmer det gode hverdagsliv og meningsfulde fællesskaber. Alligevel begynder vi ofte først at interessere os for det sociale aspekt, når institutionerne er færdigbyggede. Det er en stor fejl.
1. februar 2016
De operationelle FM-medarbejdere har behov for mere viden om FM og flere værktøjer til at håndtere både tekniske udfordringer og ’bløde’ områder som samarbejde og kommunikation. Det viser DFM netværks undersøgelse, som skal bruges til at udvikle en ny række af kurser.
1. februar 2016
DFM netværks Arbejdsudvalg FM & Kontrakter arbejder med forskellige udbudsformer i privat og offentligt regi. Denne artikel giver 8 bud på, hvad vi mener, har en afgørende betydning for om samarbejde mellem en indkøber og en leverandør bliver en succes. Der findes ingen facitliste på hvornår en organisation skal udlicitere eller løse opgaven i eget regi. Det kommer an på virksomhedens situation og udviklingsperspektiv. Det er derfor en strategisk ledelsesopgave at analysere hvilke opgaver, der mest optimalt kan løses i eget regi og hvilke der med fordel kan løses bedre i eksternt regi.

Arbejdsudvalget har det seneste år haft fokus på hvordan samarbejdet mellem indkøbere og leverandører skal tilrettelægges, når der er truffet en strategisk beslutning om at udlicitere en opgave. Grundlaget for arbejdet er blandt andet en meget velbesøgt konference hos Datea 16. marts 2015, hvor indkøbere og leverandører mødtes og drøftede hvad der skulle til for at samarbejdet mellem dem kunne blive en succes.
1. februar 2016
DFM-netværks Årskonference er og bliver årets FM begivenhed! Igennem 25 år er den blevet forfinet og tilpasset, så det er stedet, hvor det hele sker indenfor FM. Årskonferencen 2016 afholdes torsdag den 7. april og fredag den 8. april.
1. februar 2016
   1 ... 20 ... 48   

                     

                     

 

Annoncer