Faglig viden
tablet-menu
Faglig viden
mobile-menu

Søg artikler

21 artikler

DFM netværks digitaliseringsudvalg står bag en ny hvidbog om FM som digital forandringsagent. Bogen blev præsenteret på en konference i november, hvor forfatterne bag præsenterede nogle af deres synspunkter og konklusioner.

22. november 2018
NKT har igennem de seneste år skabt en global FM organisation, der med digitale værktøjer er på mod en egentlig Global Business Service-organisation
31. oktober 2018
Viden udvikler sig hele tiden. Før var verdens største virksomheder fra olieindustrien. Idag er verdens største virksomheder ikke længere olieselskaber, men virksomheder, der udvinder og forarbejder data - de kan, ligesom de store olieselskaber for 100 år siden ændre verdenen som vi kender den for altid.
21. juni 2018
Inden foreningens ordinære generalforsamling, som fandt sted den 12. april, bød Trine Thorn fra Nordea Workplace Management os velkommen i Nordeas nye hovedkvarter.

12. april 2018
Vi har en tendens til at betragte FM systemer som det der kan redde os. Når vi har det implementeret, så har vi styr på det. Men ligesom alt andet IT, så er det ikke bare at ”sætte stikket i” og så er du flyvende. Markedet for FM systemer er stort, og det kan være svært at navigere i hvilken løsning – og hvilken leverandør man skal vælge. Her kan du læs lidt om de mest almindelige system typer.
24. november 2017
Digitalisering har i en lang årrække været en betingelse for udvikling i mange organisationer. Der er en tendens til, at FM-systemer italesættes som en løsning, der kan understøtte FM-organisationens behov og samtidig give mulighed for optimering af FM – både i tid og i penge. Der er ingen tvivl om, at et solidt og velfungerende FM-system er løsningen, men det er (som med alle andre IT-projekter) ikke ”bare” at købe en løsning, der kan det hele og forvente, at det med det samme løser alle problemer. At implementere et FM-system kræver et godt forberedelsesarbejde i organisationen, og det kræver, at organisationen er med.
28. juni 2017
Nordea har siden 2013 skabt en ny FM organisation, der helt har ændret, hvordan man arbejder, og i høj grad også ”hvorfor”. Nordea har valgt begrebet ”Workplace Management” og signalerer dermed, at FM hos dem skal forstås i sin bredeste betydning. Workplace Management (WPM) er samlet af Real Estate, FM og intern service og support.
1. februar 2017
The CiB Working Commission on the Usability of Workplaces (W111) has since its inception in 2001 operated as an integrated, international network of researchers, practitioners and organisations. The network was originally formed as a task group (TG51) to investigate the application of an international standard on usability, previously applied in the evaluation of consumer products, to the built environment. The work of W111 extends the work of CiB by taking the perspective of people, organizations and communities who use the built environment. The concepts, methods and tools developed in the usability work, envision an environment that is user-centric, service-driven and value adding by emphasizing the effect of our environments on efficiency, effectiveness and user satisfaction.
1. november 2016
Indretning af arbejdspladser – workplace design – er langt fra blot et spørgsmål om at vælge nye møbler og fordele pladsen mellem afdelinger og medarbejderne. Workplace design er et vigtigt og virkningsfuldt redskab, som stadig flere virksomheder anvender til at øge produktivitet, videndeling og trivslen blandt medarbejdere, mindske stress og styrke en bestemt virksomhedskultur.

På DFM netværks årskonference handlede PLH Arkitekters indlæg ’25 år med nye måder at arbejde på’ om, hvordan indretning af arbejdspladser siden slut 80’erne har skiftet fra udelukkende at fokusere på øget arealeffektivitet til i dag også at handle om bæredygtighed, læringsmiljøer og medarbejdernes individuelle behov. I samme periode er facility manageren rykket ind i en strategisk position, hvor indretning, drift og service spiller en væsentlig rolle for at virksomhederne kan nå strategiske målsætninger.
1. august 2016
I efteråret 2015 samlede EY 60 Workplace-chefer. De har ansvaret for tilsammen mere end 500.000 medarbejderes Workplaces og oplever at vilkårene og kravene til Workplace bliver større og større – men hvordan kan man øge effektivitet og værdiskabelse på samme tid? I denne artikel kan du læse om baggrunden for undersøgelsen og nogle konkrete eksempler på løsninger.
1. februar 2016
   1  2  3   

                     

                     

 

Annoncer