Søg artikler
Nyeste artikler
Med en omsætning på 45 mia. kr. og 40.000 medarbejdere er Coop en af Danmarks største virksomheder. Med 1200 butikker fordelt på Kvickly, SuperBrugsen, Dagli’Brugsen, Fakta og Irma, er forretningerne fordelt på lokalt ejede klassiske andelsselskaber og andre ejede af Coop. En tredjedel af bygningerne er ejet af Coop mens resten er lejet, så er Coop også en af de mest komplekse virksomheder at stå med FM ansvaret for.
1. februar 2017
Nordea har siden 2013 skabt en ny FM organisation, der helt har ændret, hvordan man arbejder, og i høj grad også ”hvorfor”. Nordea har valgt begrebet ”Workplace Management” og signalerer dermed, at FM hos dem skal forstås i sin bredeste betydning. Workplace Management (WPM) er samlet af Real Estate, FM og intern service og support.
1. februar 2017
Med den nye udbudslov, der trådte i kraft den 1. januar 2016, har offentlige ordregivere af Facility Management fået nye muligheder for at anvende den fleksible udbudsprocedure ”Konkurrencepræget dialog”. Dette giver betydelige fordele for såvel ordregiver som leverandør, da der herved er mulighed for via dialog at afklare, hvordan ordregivers behov bedst opfyldes, og samtidig kan der sikres et stærkt fokus på det gode købmandskab.
1. februar 2017
Du sidder nu med årets første udgave af FM Update og ikke helt overraskende handler det om vores kerneopgave i FM: at skabe værdi. At gøre en forskel i måden vi løser opgaven på, så det skaber værdi for medarbejderne, virksomheden/organisationen samt den økonomiske bundlinje. Ofte skaber vores løsninger den indirekte værdi – via de fysiske rammer, som er helt afgørende for en virksomheds ”trivsel”.
1. februar 2017
Drivkraften for professionel udvikling har altid været ny teknologi og nye forretningsmodeller – og teknologi og forretningsmodel kan være svære at adskille. Uden ny teknologi kommer der ikke nye forretningsmodeller, men uden nye forretningsmodeller får ny teknologi ingen gennemslagskraft.
1. februar 2017
FM Update nr 1 2017 præsenterer de 4 nominerede kandidater til årets driftherrepris. læs om FM systemer vol. 2 og CFM's konference om Added Value.
1. februar 2017
Ved systematisk at indsamle og analysere data fra bygninger og de mennesker, der færdes i dem, kan FM-organisationen optimere driften og skabe innovation. Og det er ikke så svær at komme i gang med Big Data-eksperimenterne, siger to eksperter.
1. februar 2017
- Hvilke trends og tendenser rykker lige nu? Og hvad siger tendenserne om fremtiden?
Traditionen tro inviterede vi 2 indlægsholdere til at fortælle os hvilke trends og tendenser, vi skal holde øje med i 2017. Vi kunne byde velkommen til 50 veloplagte medlemmer og rundede eftermiddagen af med et glas bobler og en forfriskning.
Traditionen tro inviterede vi 2 indlægsholdere til at fortælle os hvilke trends og tendenser, vi skal holde øje med i 2017. Vi kunne byde velkommen til 50 veloplagte medlemmer og rundede eftermiddagen af med et glas bobler og en forfriskning.
12. januar 2017
Arrangement: Hvad kommer til at præge FM i 2017?
NORDISK FM KONFERENCE
Center for Facilities Management (CFM) afholdt for anden gang en nordisk FM konference den 29.-30. august 2016 på DTU – 5 år efter den første nordiske konference i 2011. Konferencen var arrangeret i samarbejde med DFM netværk og havde i alt 90 deltagere. Formålet med konferencen var – ligesom sidst – at formidle ny viden og skabe dialog mellem forskere og praktikere i de nordiske lande. Udover deltagere fra Danmark, Norge, Sverige og Finland, så havde vi denne gang også nogle deltagere fra Holland, bl.a. vores nære samarbejdspartner Theo van der Voordt fra Delft University of Technology.
Center for Facilities Management (CFM) afholdt for anden gang en nordisk FM konference den 29.-30. august 2016 på DTU – 5 år efter den første nordiske konference i 2011. Konferencen var arrangeret i samarbejde med DFM netværk og havde i alt 90 deltagere. Formålet med konferencen var – ligesom sidst – at formidle ny viden og skabe dialog mellem forskere og praktikere i de nordiske lande. Udover deltagere fra Danmark, Norge, Sverige og Finland, så havde vi denne gang også nogle deltagere fra Holland, bl.a. vores nære samarbejdspartner Theo van der Voordt fra Delft University of Technology.
1. november 2016
The CiB Working Commission on the Usability of Workplaces (W111) has since its inception in 2001 operated as an integrated, international network of researchers, practitioners and organisations. The network was originally formed as a task group (TG51) to investigate the application of an international standard on usability, previously applied in the evaluation of consumer products, to the built environment. The work of W111 extends the work of CiB by taking the perspective of people, organizations and communities who use the built environment. The concepts, methods and tools developed in the usability work, envision an environment that is user-centric, service-driven and value adding by emphasizing the effect of our environments on efficiency, effectiveness and user satisfaction.
1. november 2016
Annoncer