Søg artikler
29 artikler
I denne artikel belyses nogle af resultaterne fra Ernst & Young’s undersøgelse af 28 nordisk organisationer. Du kan læse om de seneste trends, og hvordan de organisationer, der præsterer bedst, arbejder med optimering og innovation af FM.
1. maj 2013
ISS arbejder løbende med at udvikle og nytænke de serviceløsninger, som
servicevirksomheden tilbyder sine kunder. Det sker i tæt samspil med
kunderne. ISS ’ filosofi er, at ikke to kunder er ens. Det handler om at finde
frem til lige netop den løsning, der skaber mest værdi for den pågældende
kunde.
servicevirksomheden tilbyder sine kunder. Det sker i tæt samspil med
kunderne. ISS ’ filosofi er, at ikke to kunder er ens. Det handler om at finde
frem til lige netop den løsning, der skaber mest værdi for den pågældende
kunde.
1. februar 2013
Ingeniører uddannes til at skabe forbedringer i samfundet og på et universitet
som DTU står bæredygtighed i dag højt på den politiske dagsorden,
når det gælder uddannelse, forskning, innovation og myndighedsbetjening.
DTU Campus Service (CAS), universitetets FM afdeling, er en væsentlig
intern samarbejdspartner i realisering af bæredygtighed på universitetet.
Derfor er CAS startet på en udviklingsproces som skal føre til at
bæredygtighedshensyn systematisk indgår sammen med øvrige funktionelle,
økonomiske og æstetiske hensyn i et nyt og samlet kvalitetsmål. Som
led i et forskningsprojekt om bæredygtighed i FM har jeg haft lejlighed til at
følge denne opstartsfase på nært hold.
som DTU står bæredygtighed i dag højt på den politiske dagsorden,
når det gælder uddannelse, forskning, innovation og myndighedsbetjening.
DTU Campus Service (CAS), universitetets FM afdeling, er en væsentlig
intern samarbejdspartner i realisering af bæredygtighed på universitetet.
Derfor er CAS startet på en udviklingsproces som skal føre til at
bæredygtighedshensyn systematisk indgår sammen med øvrige funktionelle,
økonomiske og æstetiske hensyn i et nyt og samlet kvalitetsmål. Som
led i et forskningsprojekt om bæredygtighed i FM har jeg haft lejlighed til at
følge denne opstartsfase på nært hold.
1. august 2012
En succesfuld udvikling af FM forudsætter ledere med
kompetence til at optimere serviceydelser og evne til
at udvikle, integrere og koordinere ydelser, så der kan
opnås synergi og innovation på tværs af ydelser. Men når
man sætter en serviceydelse i drift, må man hele tiden
have for øje, hvordan kunde og brugere oplever den leverede
service.
kompetence til at optimere serviceydelser og evne til
at udvikle, integrere og koordinere ydelser, så der kan
opnås synergi og innovation på tværs af ydelser. Men når
man sætter en serviceydelse i drift, må man hele tiden
have for øje, hvordan kunde og brugere oplever den leverede
service.
1. maj 2012
Hvis et offentligt-privat samarbejde eller partnerskab skal blive en succes,
skal begge parter være indstillet på at engagere sig tæt i samarbejdet.
Men så kan begge parter også høste gevinsterne i form af innovation og
procesoptimering, fortalte Jakob Scharff fra Dansk Erhverv.
skal begge parter være indstillet på at engagere sig tæt i samarbejdet.
Men så kan begge parter også høste gevinsterne i form af innovation og
procesoptimering, fortalte Jakob Scharff fra Dansk Erhverv.
1. februar 2012
Velbesøgt DFM- konference i september gav indblik i de mange fordele ved
at anvende funktionsudbud i såvel private som offentlige virksomheder.
Funktionsaftaler giver bedre kvalitet, øget innovation og bedre priser,
fremgik det af oplæggene ved arrangementet hos Ernst & Young.
at anvende funktionsudbud i såvel private som offentlige virksomheder.
Funktionsaftaler giver bedre kvalitet, øget innovation og bedre priser,
fremgik det af oplæggene ved arrangementet hos Ernst & Young.
1. november 2011
Ved DFM’s 20 års jubilæumskonference i januar 2011 holdt arkitekt Lene
Dammand Lund et indlæg med samme overskrift som denne artikel –
bortset fra stavemåden. Hun fokuserede på, hvordan en FM organisation
kan medvirke til at skabe innovation, herunder ikke blot prisdreven
innovation, men også forsknings- og brugerdreven innovation. Dermed kan
FM medvirke ved udvikling af nye kernefunktioner og være en aktiv del af
udviklingen af virksomhedens ”domæne”.
Dammand Lund et indlæg med samme overskrift som denne artikel –
bortset fra stavemåden. Hun fokuserede på, hvordan en FM organisation
kan medvirke til at skabe innovation, herunder ikke blot prisdreven
innovation, men også forsknings- og brugerdreven innovation. Dermed kan
FM medvirke ved udvikling af nye kernefunktioner og være en aktiv del af
udviklingen af virksomhedens ”domæne”.
1. august 2011
OPP – Offentlig-Privat Partnerskab – fremmer en proces, hvor drift og FM
i højere grad tænkes ind fra starten i byggeprojekter. Udviklingsdirektør
Bente Andersen fortalte med udgangspunkt i bl.a. byggeriet af Rigsarkivet
om fordelene ved OPP .
i højere grad tænkes ind fra starten i byggeprojekter. Udviklingsdirektør
Bente Andersen fortalte med udgangspunkt i bl.a. byggeriet af Rigsarkivet
om fordelene ved OPP .
1. februar 2010
Et af CFM’s igangværende projekter omfatter ”IK T-baseret innovation i leverancekæden
i FM”, og det gennemføres ved Center for Servicestudier ved
RUC under ledelse af lektor Ada Scupola. I projektet indgår et PhD-studie
som gennemføres af Markus Holzweber.
i FM”, og det gennemføres ved Center for Servicestudier ved
RUC under ledelse af lektor Ada Scupola. I projektet indgår et PhD-studie
som gennemføres af Markus Holzweber.
1. februar 2010
Annoncer