Faglig viden
tablet-menu
Faglig viden
mobile-menu

Søg artikler

480 artikler

Hvordan bliver fremtidens samarbejdsmodeller inden for FM-outsourcing? Det har ISS i samarbejde med Instituttet for Fremtidsforskning udarbejdet en hvidbog om. En lille del af resultaterne blev præsenteret på DFM netværks årskonference.
1. maj 2016
Den danske virksomhedskultur adskiller sig på flere punkter fra kulturen i mange andre lande. Det kan give store udfordringer i det daglige samarbejde i en international virksomhed. Men det gælder om at se fordelene og gøre forskellene til en styrke.
1. maj 2016
I dette nummer bringer vi beskrivelser af mange af indlæggene fra årskonference i april. Konferencen havde tre hovedspor: Big Data, Innovation i Hverdagen og Det Globale Perspektiv.
1. maj 2016
Er det bedst at eje eller leje? Hvad skal den FM ansvarlige anbefale direktionen? Ja, det kan erfaringerne ind til nu ikke give et entydigt svar på. Vi kan kun slå fast, at det er anderledes at være lejer, og at der er en række strategiske valg, som skal træffes.
1. maj 2016
Den 19. marts 2016 fylder DFM netværk 25 år. Jeg synes, vi skal ønske hinanden et kæmpe tillykke med jubilæet. Men hvilke 25 år? I 1991 var der ikke mange der vidste hvad FM var, eller endsige brugte betegnelsen Facilities Management. Det var her, en række ildsjæle satte sig sammen for at starte foreningen Dansk Facilities Management netværk.
1. februar 2016
På DFM netværks nytårskur den 13. januar introducerede vi de trends, som vi tror på vil præge 2016. Vi havde indbudt en forsker, en direktør og en FM-er til at komme med deres bud på hvilke trends, vi skal holde øje med i 2016.
1. februar 2016
I anledning af årsskiftet og DFM netværks nytårskur giver jeg her et bud på, hvad der kendetegner forskning i FM netop nu.
Når jeg ser på programmer for kommende konferencer, tidsskrifter med FM forskning og vores egen forskning i Center for Facilities Management; så er følgende 5 temaer hotte:
1. februar 2016
ARBEJDSMÆSSIGE TENDENSER – HVORDAN ARBEJDER VI I FREMTIDEN?
I en globaliseret verden med stor konkurrence og en høj forandringstakt er det nødvendigt med innovation, og her er det en kritisk faktor at have de bedste medarbejdere. Virksomheder skal tilpasse sig skiftende markeder, forskellige økonomiske strukturer og
politiske strømninger.
1. februar 2016
2015 har har på mange områder været et så interessant år for kontorarbejdsmiljøet, at det vil være relevant at sætte spot på hvilke nye emner, der vil sætte dagsordenen i 2016. En af de ting der adskiller 2015 fra andre år er, hvordan generelle begreber som trivsel, well being og fysisk arbejdsmiljø har udviklet sig til langt mere konkrete diskussioner om specifikke forhold ved kontorarbejde. Kontoret og dets design er under udvikling. Men til hvad? Vil der i 2016 materialiseres sig et klart alternativ til det traditionelle storrumskontor og kan dette alternativ komme med så tilstrækkelig overbevisende return of investment-argument (ROI), at det får opmærksomhed langt nok oppe i beslutningslaget?
1. februar 2016
   1 ... 19 ... 48   

                     

                     

 

Annoncer