Søg artikler
Nyeste artikler
Vi har en tendens til at betragte FM systemer som det der kan redde os. Når vi har det implementeret, så har vi styr på det. Men ligesom alt andet IT, så er det ikke bare at ”sætte stikket i” og så er du flyvende. Markedet for FM systemer er stort, og det kan være svært at navigere i hvilken løsning – og hvilken leverandør man skal vælge. Her kan du læs lidt om de mest almindelige system typer.
24. november 2017
Arrangement: Konference & minimesse: FM systemer i Danmark vol. 3
22. november 2017
Arrangement: Tips og trends om Contract Management
22. november 2017
Arrangement: Tips og trends om Contract Management
22. november 2017
Arrangement: Tips og trends om Contract Management
9. november 2017
9. november 2017
Hvis Facility Management skal bevæge sig fra at være vicevært over ejendomsadministrator til strategisk samarbejdspartner, skal FM tale direktionens sprog. Første skridt er at underbygge jeres argumenter med eksempler, der flugter med organisationens eksistensgrundlag, så I taler direkte til de handlekraftige beslutningstagere på direktionsgangen.
1. november 2017
Outsourcing, insourcing eller ”right-sourcing”? Hvordan opnår udbyder og indkøbere service kontrakter, der år efter år kan gøre begge parter til vindere?
Der findes ingen facitliste for, om en organisation skal udlicitere eller løse opgaven selv. Det kommer an på hele virksomhedens situation og udviklingsperspektiv, og dermed er det en fundamental strategisk ledelsesopgave at analysere hvilke opgaver, der mest optimalt kan løses af virksomheden selv, og hvilke der bør kunne løses bedre gennem outsourcing.
Når virksomheden har truffet det strategiske valg at udlicitere, så skal den rigtige leverandør findes og det rigtige samarbejdsgrundlag skal formuleres. I det følgende beskrives 8 principper, som bør være afklarede hos både leverandør og indkøber, når kontrakten skal skrives og det gode forhold mellem leverandør og indkøber skal startes op.
Der findes ingen facitliste for, om en organisation skal udlicitere eller løse opgaven selv. Det kommer an på hele virksomhedens situation og udviklingsperspektiv, og dermed er det en fundamental strategisk ledelsesopgave at analysere hvilke opgaver, der mest optimalt kan løses af virksomheden selv, og hvilke der bør kunne løses bedre gennem outsourcing.
Når virksomheden har truffet det strategiske valg at udlicitere, så skal den rigtige leverandør findes og det rigtige samarbejdsgrundlag skal formuleres. I det følgende beskrives 8 principper, som bør være afklarede hos både leverandør og indkøber, når kontrakten skal skrives og det gode forhold mellem leverandør og indkøber skal startes op.
12. oktober 2017
Arrangement: Tips og trends om Contract Management
Som FM-er besidder man et af de bredeste forretningsområder i organisationen. Det kræver en helhedstænkning, forretningsforståelse og evnen til at kende alle hjørner af organisationen. Derfor kan FM chefen have afgørende indflydelse på organisationens præstationsevne. Men hvordan ser organisationen på FM?
6. oktober 2017
Annoncer