v/Rolf Ejlertsen
Kl. 09:40 Virksomhederne befinder sig på en kampplads
– og FM kan bidrage væsentligt til sejr
v/ Flemming Jensen, adm. dir., DSB
Kl. 10:05 Støttefunktionerne er ikke til for at servicere kernefunktionerne
– de er til for at sikre, at virksomheden klarer sig på kamppladsen
v/ Christine Cleemann, Regional Managing Director, RBL Scandinavia
Kl. 10.25 Kræfternes samspil
– et af krigsføringens grundprincipper, der sikrer, at støttefunktionerne bidrager til sejr
v/ Lars R. Møller, pens. oberst, samfundsdebattør, forfatter.
Kl. 10:40 Debat: Flemming Jensen, Christine Clemann & Lars R. Møller
Kl. 11:00 Pause
Virksomhederne befinder sig på en kampplads
– og FM kan bidrage væsentligt til sejr
Flemming Jensen, adm. dir., DSB
Hver eneste dag udkæmper virksomhederne slag om kunder, markedsandele og omsætning. FM kan bidrage væsentligt til at virksomhederne kommer sejrrigt ud af slagene, hvis de forstår, hvad der er på spil.
Vi får en CEO’s perspektiv på de strategiske udfordringer og FM’s rolle.
Støttefunktionerne er ikke til for at servicere kernefunktionerne – de er til for at sikre, at virksomheden klarer sig på kamppladsen
Christine Cleemann, Regional Managing Director, RBL Scandinavia
En virksomheds støttefunktioner ser ofte deres rolle som at servicere medarbejderne i de øvrige dele af virksomheden. Men det er ikke nok.
Støttefunktionerne skal fokusere på, hvad der er på spil ude i virksomhedens marked - og med udgangspunkt i den forståelse understøtte kerneprocesserne.
Kræfternes samspil – et af krigsføringens grundprincipper, der sikrer, at støttefunktionerne bidrager til sejr
Lars R. Møller, pens. oberst, samfundsdebattør, forfatter
De store militære teoretikere, som Carl von Clausewitz, har på baggrund af krigshistorien opstillet krigsføringens grundprincipper som er forfinet og den dag i dag udgør kernen i, hvordan militære enheder samarbejder for at sikre sejr.
Vi får et indblik, hvordan de militære støttefunktioner bidrager til kerneprocesserne i en branche, hvor man ikke får point for at blive nummer 2.