Virtuelt / Medlemsmøde
Afholdt
6. oktober 2020
10:00 - 11:00
Webinar om nudging
Hvordan kan man anvende nudging til bl.a. at få medarbejderne til at se og overholde restriktioner i forbindelse med covid eller andre typer adfærd, som er vanskelige at få indført.
Louise Gramstrup, adfærdsrådgiver og Sebastian Borum Olsen, CPH giver gode råd.
Louise Gramstrup, adfærdsrådgiver og Sebastian Borum Olsen, CPH giver gode råd.
Hvordan kan man anvende adfærdsforskningens dybe indsigt i mennesker til bl.a. at få medarbejderne til at se og overholde restriktioner i forbindelse med covid-19 eller ændre en uhensigtsmæssig adfærd.
Når medarbejderne ikke følger de ellers informative og velmenende skilte, kan man opnå den ønskede adfærd ved brug af adfærdsforskningens supervåben: nudging.
Louise Kølner Gramstrup, ph.d. i antropologi og adfærdsrådgiver i Operate, giver et indblik i, hvilke parametre der ligger til grund for menneskers adfærd, samt hvordan man primer og fastholder gode vaner hos medarbejderne.
Sebastian Borum Olsen er Operations Concepts Manager i CPH og kan fortælle om arbejdet med nudging i lufthavnen, som hver dag har et stort beohv for at få de normalt mange rejsende i gennem lufthavnen i et godt flow.
Program
10.00 Velkomst og teknik med Karen Nielsen, DFM
10.05 Nudging som begreb og værktøj ved Louise Kølner Gramstrup, adfærdsrådgiver, Operate
10.30 CPH’s arbejde med nudging i de travle rejsendes hverdag ved Sebastian Borum Olsen Operations Concepts Manager, CPH
10.50 Afsluttende spørgsmål og dialog
11.00 Tak for i dag
Når medarbejderne ikke følger de ellers informative og velmenende skilte, kan man opnå den ønskede adfærd ved brug af adfærdsforskningens supervåben: nudging.
Louise Kølner Gramstrup, ph.d. i antropologi og adfærdsrådgiver i Operate, giver et indblik i, hvilke parametre der ligger til grund for menneskers adfærd, samt hvordan man primer og fastholder gode vaner hos medarbejderne.
Sebastian Borum Olsen er Operations Concepts Manager i CPH og kan fortælle om arbejdet med nudging i lufthavnen, som hver dag har et stort beohv for at få de normalt mange rejsende i gennem lufthavnen i et godt flow.
Program
10.00 Velkomst og teknik med Karen Nielsen, DFM
10.05 Nudging som begreb og værktøj ved Louise Kølner Gramstrup, adfærdsrådgiver, Operate
10.30 CPH’s arbejde med nudging i de travle rejsendes hverdag ved Sebastian Borum Olsen Operations Concepts Manager, CPH
10.50 Afsluttende spørgsmål og dialog
11.00 Tak for i dag
Annoncer